Orang Berbudi Kita Berbahasa


Macam-macam sekarang ini isu kat dunia.Tak kurang juga isu hangat kat Malaysia kita ini.Itulah manusia tak pernah bersyukur dan tak pernah rasa puas.kadang-kadang aku tertanya-tanya susah sangat ke nak jadi baik???Sejak aku masuk ipta (2006) hingga sekarang dah banyak aku belajar.pelbagai jenis manusia aku jumpa.


Itulah politik namanya - Dr MAZA


Apa boleh buat apabila tiada internet??


Amalkan Pemakanan Yang Sihat


Dah lama rasanya aku tak sarapan pagi.kenapa ni?mungkin sebab ini aku rasa badan kurang bertenaga,rasa letih dan mengantuk.sebenarnya sarapan penting sangar untuk kita.kajian dilakukan membuktikan sarapan memberi tenaga,perjalanan otak lebih baik dan lain-lain.oleh itu kita tidak boleh menganggap sarapan pagi tidak penting.untuk kanak-kanak yang sedang membesar sarapan amat perlu.remaja juga turut tidak boleh mengabaikan sarapan.


Perjuangan Diteruskan!

Mendengar berita bahawa Mufti Kerajaan Negeri Perlis (DR Mohd Asri Zainul Abidin) akan meletak jawatan aku tersentap.apa cerita ni?kenapa mufti tak mahu sambung kontrak?kan raja Perlis pun suruh Dr Asri sambung.Sungguh aku sebagai warga Perlis dan orang lain yang memahami perjuangan Dr Asri amat merasa kehilangan.bagaimanapun kami menghormati keputusan Dr Asri.Tak semestinya Dr tak duduk di bangku mufti "suara" Dr tidak akan kedengaran lagi.Disini juga membuktikan jawatan,pangkat tidak penting untuk menegakkan kebenaan.saya suka dengan pembaharuan minda yang Dr bawakan,berpegang dengan al-Quran dan As Sunnah!tapi entah saya heran kenapa ada yang masih tidak mahu menerima,terdapat suara-suara sumbang yang tak suka Dr Asri.menteliti kelas keberapa mereka ni?jangan sempitkan fikiran kita!TERUSKAN PERJUANGAN DR..MENEGAK KEBENARAN BERLANDASKAN AL-QURAN DAN AS SUNNAH.PERJUANGAN TETAP DITERUSKAN!

Bagaimana Ingin Komen di Blog ini

Anda boleh komen dengan mudah dan cepat di blog ini :

1. klik pada tajuk(tulisan yg berwarna orange)
2. lihat di bawah sekali,disitu terdapat kotak komen
3. pilih annonymous dan tulis komen anda ATAU anda boleh menggunakan Nama,Emel dan Blog anda dengan menggunakan
4. klik send dan selesai :)

Rajin-rajin singgah di blog ini ya ^_^