Cinta itu Membunuhku



Harap maaf siaran tergendala.
Tajuk diatas tiada kena-mengena dengan entri kali ni.
lukenabeb ! ini hanya sekadar gimik.
ok kita serius.teruskan membaca.

Tajuk sebenar adalah.....
Ada Apa Atas Meja korang ?


Ada Apa Atas Meja Aku :

1. Personal Computer

Sejak sekolah rendah lagi mengidam, umur 18 tahun baru boleh dapat.
Bayangkanlah...penantian satu penyiksaan.
Kat sini la tempat release tension, hilangkan boring dan tercetusnya idea-idea.
Lalu diterjemahkan melalui penulisan.
Depan pc ni jugaklah masa aku banyak dihabiskan..tapi aku bukan gamer.
Sebenarnya inilah girlfriend aku <--sayang sangat-sangat
Anak buah aku panggil ultramen bila dia tengok alienware aku menyala-nyala.ahaha



2. Kamus

Untuk rujukan apabila jumpa perkataan inggeris yang tidak diketahui.
Selain untuk meningkatkan lagi penggunaan bahasa inggeris.
Kamus aku sangat-sangatlah comel.keluaran oxford fajar.
Yup e-kamus guna jugak.



3. Alat tulis

Paperlovemate kilometrico berdakwat hitam.
Tipulah kalau takda benda alah ni.benda alah ke?
Harga murah tapi amatlah berguna.
Eh siapa yang mencipta pen?
Yang pasti bukan Sir Isac Newton kerana Sir Isac Newton adalah orang yang mengemukakan hukum graviti.



4. Sticky note

Memudahkan untuk menulis sesuatu yang dirasakan perlu.
Ataupun orang panggil nota kaki atau nota kecil.
sticky note ni size berapa aku tak tau.
Ada orang suka sticky note warna-warni.
Cantik jugak tu.
Amaran ! jangan sesekali menulis ip address atau password.



5. Air mineral

Menghilangkan rasa haus atau dahaga.
Leganya dapat teguk air..menyegarkan..
Doktor sarankan minum 8 gelas air sehari.
Ingat tu.



6. Gula-gula

Kenkadang ja ada atas meja.
Untuk memanis mulut dan ayat.
Nak makan tiap hari pun tak boleh.
Tak baik untuk kesihatan.
best-best hudson ungu.ada rasa angin sikit2.
hacks tak suka la.


Semestinya aku dahulukan soal kekemasan dan utamakan soal kebersihan.
dont selerak-selerak.
Persekitan haruslah kemas, bersih dan selamat.
Sejuk mata memandang, sejuk lagi gunung daik bercabang tiga.Tahu tak gunung daik katmana?
Prinsip 5s <-- tak tahu tanya nobita, eh tanya pakcik google la.

Korang macam mana?
Ada apa atas meja korang??
Tak kisahlah meja kat office mahupun meja personal di rumah.

8 comments:

Anonymous said...

sama cam ko + kalender + gmbar sidia

Pijan said...

ats meja ak da rokok.hehe

norashikin rahmat said...

ohoh. buku ekonomi+laptop+novel+purse, buku roff-malay nationalism+henpon+kalkulator+cawan+obat+cd..

deus X machina said...

macam2 atas meja aku
berserabut!
so segan la nak tulis kat sini
erk888

Wan Perlis said...

anonymous
tgh mencari kalender yg cun

@pijan
say no to smoking

@norashikin
novel syabab musafir kasih ada x?

@erk88
kemaskan meja anda.haha

~najihah faizah azaman~ said...

hehe. wat suspen jer. pandai wat gimik ea. meja
sama jer mcm wan cuma ada frame gambar mak ayah and adik beradik. frame doa2.

[rasa semangat nak kemas meja pas nih] =p

Wan Perlis said...

@Najihah
hehe gimik skit.
bagus tu jihah.
ingat nak tambah La Tahzan atas meja ni

diana@dayen said...

5S??
sisih, susun, sapu, seragam, sentiasa amal....;-p