Kedai saya laris tau


aku tak suka p kedai makan meLAYU ada gambaq ni. stail pemikiran kolot dan boleh membawa syirik. Segarlah wahai meLAYU. Rezeki datang dari Allah. jangan jumud ok. lain kali gantung gambaq aweks la, lagi ramai org datang.wakakaka

18 comments:

Wan Perlis said...

lagi satu gantung ayat 1000 dinar. tapi amal tak pernah.

Hazzy Ishak said...

wah sempat lagi update kat entry...
he he he

org melayu ni kdg2 tlalu pcya benda2 karut macam tu, sebab tu susah nak maju

huhu...

FITRIHADI said...

ada ke yg percaya macam tu??ish ish ish..tak pyh apa-apa..gi makan sudah..janji kenyang perut hehe

Mummy said...

rezeki tu datang dari Allah...rezeki tak semestinya dalam bentuk wang ringgit dan sumber pendapatan...kesihatan yg baik juga rezeki...mereka yg percaya pada perkara syirik ini hendaklah segera bertaubat

.::WaNiE::. said...

kekekekekeke

norashikin rahmat said...

salam..here comes sweet person to comment.. :P

haritu ada dibincangkan perkara ni dalam usul keempat dalam usul 20, asal usul gambar sultan ni ditampal ada kisahnya.. dimana suatu waktu dulu, raja2 bukanlah calang2 orang, mrka terdiri daripada orang alim.. apabila raja masuk ke dalam satu kedai, perniagaan tu pasti laku hatta kalau ada gambar beliau sekalipun.. kira macam berkat seorang alim yang Allah kurniakan.. tapi saya tak rasa ia relevan lagi pada masa kini, sebabnya amalan ni dah jadi ikut2an dan takde hujung pangkalnya bagi orang yang beramal tanpa ilmu..

ambil jalan terbaik, jauhi fitnah. tentang letak ayat 1000 dinar tu, ia bergantung pada amalan dengan ayat tu, bukan dengan gantung aje..

wallahu a'lam. sekadar berkongsi. semoga bermanfaat.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Ngee^^

gant0ng gambau l0lly ade pekdah gak ^^

Wan Perlis said...

@hazzy
setuju dengan hang.lagi satu meLAYU suka percaya perkara pelik2 dan mistik

@fitrihadi
tapi aku anti dengan kedai ada gambaq ni.xmau p

@mummy
betul tu mummy.mereka ni perlu nasihat

@wanie
kekeke apa gelak2

@norashikin
wsalam sweetperson
pandangan yang baik shikin.mudah ja nak murah rezki.amal baik,usaha doa dan tawakal

@miss lolly
meh kasi gambar.ahaha

ajim said...

aku tak paham la posting nie... describe sket.

Wan Perlis said...

@ajim
pernah nampak kedai mkn gantung gambar tu?niat mereka gantung gambar tu sebab nak laris

ajim said...

la.. yeke. haha. xda kena mengena gambar dengan perniagaan btul.. aiseh org melayu nie, sume benda nak senang.. dah la tak logik plak 2.. aiseh..

jedi said...

gambar sape tue???

Farid Fernandez said...

bek taruk gambar aku yang comel tgh minum 2... kn kn kn

Hazzy Ishak said...

lagi satu
depa tak boleh tgk orang lain maju
pastu mula lah panas punggung

tak pasal2 kedai2 tu dibomohkan
takdak otak sungguh depa ni

hans said...

gantung gambar nih rezeki murah ker?
pic saper ni wan?

Wan Perlis said...

@ajim
entah macam mana mereka2 ni berfikir

@jedi
sultan abdul hamid

@farid
letak poster liverpool ok x farid?

@hazzy
mmg takda otak suka buat keja xda paedah

@hans
sesetengah peniaga fikir macam tu la.sultan abdul hamid

deus X machina said...

kat shah alam pun ada kedai gantung gambar ni

suri nd Cahaya Cinta said...

wah..sure dah banyak pulus yg masuk ni yer..heheh ;)