Memberi


kadang-kadang kita rasakan kitalah anak paling baik di dunia. berjasa kepada ibu.
tapi tanpa disedari kadang-kadang kita lebih derhaka daripada si tanggang. mungkin kita si tanggang moden

mak masak sedap2 dan special. tapi kalian berkata
"takpa mak malam ni janji nak keluar makan dgn kawan"
mak relek ja sambil berpesan jangan balik lewat. tapi dalam hati sapa tau

kalian gembira dapat melanjutkan pelajaran ke universiti. kalian bebas, kononnya boleh berdikari. tapi mengerti kah kalian hati seorang ibu bila berjauhan dengan anaknya. lebih sempoi bila kalian jarang menelefon ibu kalian. alasan paling tidak logik di dunia. sibuk. kalian sedikit demi sedikit kini belajar menjadi anak derhaka. tahniah

indahnya dunia. kini teman istimewa hadir dalam hidup kalian, tanpa dipinta.
mungkinkah ini yang dikatakan jodoh? (palahotak la)
sedarkah kalian disaat ini kalian telah menipu ibu kalian??? kalian juga menipu diri sendiri. jijik. dan lebih najis bila kalian slalu ucapkan kata sayang pada kekasih hati. tapi kata sayang kepada ibu.haram. sebenarnya kalian telah ternoda dalam diam

kalian bangga bercerita tentang kekasih hati di blog. nak berkongsi kegembiraan. bajet kalianlah pasangan paling bahagia. ambik gambaq belaga pipi, upload dalam facebook tunjuk 1 dunia.halamakkk.... cis! orang tengok dah nampak macam sampah. bila dikatakan kalian sama naik dengan makhluk2 yang habitatnya di gua tau nak marah.
pasal mak takda pulak nak crita, takda plak nak ambik gambaq upload facebook.
fill in the blank betoi la

henpon tak lekang di tangan. tiap hari 'main mesej'
cis ! bagi aku ini suatu penghinaan
aku tak semurah tu

apa barang main mesej ! tak suci la beb
stail aku kenal-kenal terus bawak balik rumah
hemoi dulu dgn family
semua berjalan elok minggu depan akad nikah

settle......

20 comments:

hellioz said...

ini kentang beb
gyahahaahahaahahha~

tervaek!
gyahahaahahh~

@yuE said...

aku terasa...tapi aku ada cita pasal mak kat belog...ada call mak tetiap hari...tanya mak makan apa tetiap hari..hehe

jadi...

kekasih hati bukan segalanya tapi mak adalah segalanya...wink*wink*


sila bayangkan aku tengah kenyit mata...sumpah comel...haha

Syiqin said...

agak terasa di cni..
harap2 bila masuk U nanti xmo wat macamtu..:D
sayang Mama<3
p/s:agak ganas prinsip anda, x ramai berani macam tu..tambah2 kat perlis ni..huuuu

Anonymous said...

mak saya adalah mak terhebat

Farid MOFASAD said...

tapi ko bila nak buat???????

aMoR said...

alhamdulilah`

Nadri said...

jgn derhaka pada mak..nnti tak cium bau syurga..

jiBam said...

ngaaa..
betoi betoi ap yg kamoo post kn..
kalo ngan mak sendirik payah ja nk snap snap..
or..
in the other word..
payah ja nk wat kat mak depa mcm mana depa depa yg kapel tuh wat kat pasangan depa..
u're rite!

uthman said...

suatu hari imam syafie pulang kerumah.. kemudian imam syafie meengetuk pintu rumahnya dengan kuat..

lalu ibu nya bertanya.. "Siapa yang mengetuk pintu itu??"

Jawab imam syafie"saya syafie."

Ibunya berkata,"kalau itulah syafie, pergilah lagi dan jangan engkau pulang menemui aku sehingga engkau belajar dengan sempurna ilmu adap sopan yang baik dan budi pekerti yang mulia."

Epul Azimi said...

saya sayang mak saya,kamu??

J. Love said...

takde mak, cemane nak call?

:( sob sob. doakan aje yg mampu. :)

norashikin rahmat said...

tersentuh sangat dengan entri ni.. kadang2 kita terasa terlalu sibuk mengejar sesuatu..dan berkira-kira samaada nak call ibu ke tak.. terima kasih untuk entri ni,wanperlis..

♥CIK SHA♥ said...

huk??pedas..hehe..tapi ade kebenarannye..setuju dengan entri ni..mekaseh kerana mengingatkan..^_^

Nadia said...

entry terbaik sy penah jumpe! 100% betul.

syAzAnA said...

huwaaa. rindu mak saya.

suri said...

salam sahabat..
bebudak skrg mmg jaoh bezanya..

susah nak ckp..lihat jer kes buang bayi sana-sini berlambak..

apapun sbg org islam kita kena ada moral diri yg baik, pegangan agma yang kuat pasti kita tdk akan mudah tergelincir..

ingat sntsa jasa ayh mak pasti khdupan kita akn sntisa di redai oleh mrka..

Anonymous said...

aku sorang anak yg baik

safiyyahosman said...

hihihih.terasa terasa..
:)

tp hormat apa y u luah kan..ur opinion right:)..

tp setiap org ada cara:)...kadang kadang kita sendri tanpa sedar begitu:)..

lumrah..:)
chill:)

nanti jgn ad gf taw..nikah dlu bru best..:)..

iyllienaz said...

wah..terus bawa balik jumpa family..bagus2..

HEROICzero said...

wooaah ini terasa! hahaha~ oke2, gua bawak balik jumpe mak.

nice one, dude =)