Khalifah di muka bumi

Ayat Yang Selalu Kita Dengar di Bulan Ramadan


1) aku gastrik la

2) aku takleh posa bersebab..keja berat..darurat

3) kenot go la tarawikh, perut sengkak lepas berbuka tadi

4) bulan ja posa

5) katmana kedai buka kol 12. berbuka time tengahari

6) oh terlupa nak niat

7) soq tak bangun la

8) nak berbuka dengan pa harini

Sikap Najis Jiran dan Pejabat Agama!aku betul2 serius!



"Mak minta tolong kat jiran tapi takda yang datang" kata-kata anak mangsa

Inilah semangat kejiranan yang ditunjukkan! najis !
dimana rasa prihatin seorang jiran? tolong-menolong?
dah pukul 4 pagi datang minta tolong. dah sah ada perkara besar berlaku

Mangsa pernah mengadu kepada pejabat agama tentang hidupnya terancam bersama suami yang kurang siuman. pihak pejabat agama menjawab "Puan balik perbaiki keadaan dan banyak-banyak bersabar"
lihatlah orang meLAYU. bercakap memang mudah. inilah sikap najis yang ditunjukkan.
lepas tangan, malas buat kerja, ambil mudah..
yang mereka tau, cukup bulan ambik gaji.

sorry to said, orang pejabat agama pun kadang-kadang tak boleh pakai ! bangang

kasihan kepada anak-anak
sapa nak jaga mereka lepas ni??
trauma sudah pasti
kesan jangka panjang?

Seperti Tiada Kesudahan


Seperti tiada kesudahan gejala buang bayi. adakah ini satu trend? bulan puasa pun nak buang bayi. kempen Kami Prihatin tidak menunjukkan keberkesanan ketara.

kini Melaka ingin mewujudkan sekolah pelajar mengandung. ada pihak yang mengatakan ia tidak bijak dan mencemarkan.

Apa kata survey?

Tolong Jangan Buang Bayi !

Kepalsuan Fadhilat Solat Sunat Terawikh

Ramai lagi yang tidak mengetahui..
Sebenarnya kelebihan dan fadhilat solat sunat tarawikh adalah perkara yang direka-reka atau diada-adakan. Hadis ini tidak pernah wujud

Hadis yang dimaksudkan itu ialah satu hadis yang agak panjang kononnya diriwayatkan oleh Saidina Ali RA yang sebahagian daripadanya adalah seperti berikut:

Diriwayatkan oleh Saidina Ali bahawa Rasulullah SAW telah bersabda berkenaan dengan fadhilat sembahyang tarawih pada bulan Ramadhan antaranya:

Malam Pertama:
Keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama seperti mana dia baru dilahirkan (mendapat keampunan dari Allah Taala).

Malam Keempat:
Mendapat pahala sebagaimana pahala orang-orang yang membaca kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

Malam Keenam:
Allah kurniakan pahala kepadanya pahala malaikat-malaikat yang tawaf di Baitul-Ma`mur (sebanyak 70 ribu malaikat sekali tawaf), serta setiap batu-batu dan tanah akan mendoakan supaya Allah mengampuni dosa-dosa orang yang mengerjakan sembahyang tarawih pada malam ini.

Malam Ketujuh:
Seolah-olah dia dapat bertemu serta menolong Nabi Musa A.S. menentang musuh ketatnya Firaun dan Haman.

Malam Kelapan:
Allah mengurniakan pahala orang sembahyang tarawikh sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Ibrahim AS.

Malam Kesembilan:
Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti Nabi Muhammad SAW.

Perkara ini adalah tidak benar. kita tidak boleh berpegang dengannya.

ok ni video daripada blogger joegrimjow tentang kepalsuan fadhilat solat sunat tarawikh
dari jais pun ada

Rukun Islam Ke-3



klik gambaq untuk lebih besaq



Ramadan ni :

1) Solat sunat tarawikh nak penuh

2) Nak p bazar ramadan 2 kali ja (kadang2 bazar ramadan boleh jadi tempat maksiat)

3) Setiap hari berbuka dengan ayaq masak ja


Yang pasti ambik kesempatan sebaiknya di bulan mulia lagi berkat ni. Banyakkan perkara sunat, sedekah, bantu orang susah, anak2 yatim...
buat part time posa ni, tangkap sesiapa yang berkenaan naik Van Jenazah

info mengenai Ramadan atau posa download disini hanya 391kb
amat baik untuk pembacaan sempena Ramadan ni

Filem Ombak Rindu


yang sebenaq-benaqnya aku pernah terjebak dalam aktiviti jiwang. tapi tu crita dulu.dah lama. sekarang aku dah insaf. hidup seperti sekarang lebih seronok dan lebih bahagia. tak kacau dengan sapa-sapa. one word to say "indie"
hidup dengan genre indie ni lebih best dan mencabar. takdak masa nak kalut mesej org ni, takdak masa kalut nak kol org sana dan takdak masa nak topup(aku topup sebulan sekali)

walaupun aku dah tinggai zaman jiwang tapi nak tau jugak la...ombak rindu nak difilemkan? memang aku dah agak dari dulu lagi. yang tak bestnya pasaipa duyung tu jadi heroin? dia mana layak jadi izzah ! agak2 la weh. sepatutnya eja yang jadi izzah.

pasti lebih baik daripada lagenda budak setan

ok sekian ! chow dulu...

Soalan Untuk Hangpa-Dapat Markah penuh aku belanja mekdi


Soalan 1
Yang manakah lebih banyak terjadi di Malaysia?
A) aktiviti sosial
B) gejala soSIAL
C) akademi fantaSIAL
D) menternak kambing
E) semua diatas

Soalan 2
Negara manakah yang membekalkan jarum dan kondom secara percuma?
A) Thailand
B) Uganda
C) Zimbabwe
D) Papa Neugini
E) Tiada dalam senarai

Soalan 3
Bangsa apakah yang tidak pernah segar?
A) Red Indian
B) Kadazan feat. korean
C) MeLAYU
D) Bangsa-bangsa bersatu(PBB)
E) Kacang Buncis

Soalan 4
Antara berikut siapakah yang layak menjadi perdana menteri Malaysia ke 8 dan kemungkinan negara tiada rasuah?
A) Nik Aziz Nik Mat
B) Megat Tarawih Megat Tuang
C) Ahchong bukan nama sebenar
D) Rosyam Nor
E) Dato Laksamana padang jarak padang tekukur

Soalan Bonus
Bolehkan Malaysia melayakkan diri ke FIFA world cup?
A) Ya! Saya yakin boleh(Malaysia Boleh)
B) Oh haruslah boleh kerana FAM adalah badan organisasi terbaik di dunia dan mempunyai sultan bola
C) Tahun 3030 pun belum tentu lagi Malaysia layak
D) No komen, i tak minat bola. i minat bola-bola ja
E) Jangan tanya soalan yang dah tau jawapan dia boleh dak!?

Orang MeLAYU Susah Nak Terima Nasihat?


Benarkah orang meLAYU susah nak terima nasihat? selalu berfikiran - ?
takkan meLAYU hilang di dunia?

waktu berbuka puasa 2010

klik disini untuk waktu berbuka puasa di daerah, negeri anda

harap maklum