Jangan boros bantu yang dibawah


Kalau aku ada 500 ribu, akan ku bina masjid. Selagi lampu masjid tu bercahaya selagi tu dapat pahala. Selagi kipas masjid berpusing selagi tu dapat pahala. Aku takkan habiskan 500 ribu untuk perkara remeh dan bodoh seperti membeli sebaris no plat.
Tahukah anda di Arab, seorang Ahli Perniagaan derma seluruh hartanya kepada rakyat Syria untuk lawan kekejaman pemerintah. Disini pemimpin gila beli no plat
Wahai pemimpin, peganglah kata-kata Umar al Khattab
“Jika rakyatku kenyang biar aku yang terakhir rasainya, 
Jika rakyatku lapar biar aku yang pertama rasainya” 

1 comment:

Cikgu Hairul said...

Aku pulak dengan 500000 tu baik bina modal insan. Membanggunkan ummah, contohnya biayai pelajar tahfiz. Kalau bina bangunan, ia boleh runtuh. Kalau bina insan, insyallah ia akan dapat membangunkan insan-insan yang lain.

Just my 20cent idea (20cent duit baru) hehehe