Kami nak Filem yang matang

Ekceli aku kecewa dengan industri filem negara kita.low kualiti. Pengarah dan producer lebih mementingkan keuntungan daripada kualiti filem itu sendiri. Beza menghasilkan 1 filem dalam masa 2 tahun dengan mengeluarkan 20 filem dalam masa 1 tahun. sorry metroweath pictures

bila Malaysia nak hasilkan filem yang matang dan high class? sampai bila kita nak dipertontonkan dengan filem gangster, lawak bodo, hantu, rempit dan cinta yang basi? Filem Malaysia ni, baru tengok tajuk pun dah tau ending dia macam mana. pastu skrip tak mantap. jalan cerita tak menarik dan unik. plot sama ja. Jangan salahkan kami jika kami labelkan filem anda sebagai filem sampah

I’m praying that one day malaysian directors will produce great Islamic films like Hafalan Sholat Delisa and Ketika Cinta Bertasbih. Malaysians still need to learn more from indonesia

Learn from this indonesia film
1. Ketika Cinta Bertasbih
2. Dalam Mihrab Cinta
3. Hafalan Shalat Delisa
4. Di Bawah Lindungan Ka’bah
5. Laskar Pelangi
6. Sang Pencerah
7. Sang Murabbi
8. Syahadat Cinta

ada mesej, kreatif, jalan cerita yang menarik dan paling penting membina minda dan rohani serta membuatkan kita terfikir

1 comment:

eri karinih said...

salam,saya dari Indonesia,silakan tonton film2 indonesia terbaru yang cukup menginspirasi menurut saya:
1.Negeri 5 Menara
2.5 Cm
3.Habibie Ainun
4.Lovely Man
5.Cita-citaku Setinggi Tanah
6.Tanah Surga Katanya
7.Demi Ucok
8.Belenggu
9.Atambua 39 Derajat Celcius
10.Soegija
11.Mata Tertutup
12.Rumah Di Seribu Ombak
13.Perahu Kertas
14.Hello Goodbye
15.rectoverso
16.Raya 'Cahaya Diatas Cahaya'
17.Cinta Tapi Beda
18.Sang martir
19.Sang Pialang
20.Modus Anomali
21.Gending Sriwijaya
22.Rumah Kentang
23.Kita vs Korupsi
24.Dilema
salam damai dari indonesia