Perpustakaan dan Masyarakat

Salah satu ciri-ciri negara yang gagal dalam sistem pendidikan dan mendidik rakyat menjadi bijak adalah perpustakaan tutup pada hari sabtu dan ahad

Ya!memang aku nak sangat kerajaan Malaysia laksanakan perpustakaan harus dibuka pada hari sabtu dan ahad. Aku rasa bukan aku saja nak macam ni. Kalian jugak pasti nak bukan. Jangan nak stereotype cakap "eleh berapa orang sangat yang nak p" "dahtu nanti orang yang kerja kat perpustakaan tu takda cuti la"

Untuk hari sabtu dan ahad boleh wujudkan organisasi sampingan. Maksudnya mereka hanya bekerja pada hari sabtu ahad dan mereka bertanggungjawab menguruskan perpustakaan pada hari tersebut. Gaji sehari RM40 dah kira ok. Sebenarnya kita boleh wujudkan sistem ni. Antara mahu atau tidak ja

Kalau ada jawatan kosong untuk kerja di perpustakaan pada hari cuti, aku orang pertama akan isi borang. Orang yang gaji tak seberapa macam aku ni semestinya suka buat kerja part-time

Kadang-kadang seseorang tu nak sangat bersuara. Cuma dia tak tahu saluran ataupun takut dikritik

No comments: