Teka Teki Berapa Batang Lilin Yang Tinggal


terdapat 5 batang lilin
2 batang lilin dipadamkan
jadi berapa yang tinggal ??

Diari Sivik Yosi


Terkenang kembali zaman sekolah memang menyeronokkan. Dari situ kita kenal erti persahabatan, kawan, keberanian dan kenakalan. Masing-masing ada memori sendiri. Nak diceritakan terlalu banyak. Yang pasti zaman sekolah tidak akan dilupakan sampai bila-bila kecuali mati !


Title : Under 18 Diari Sivik Yost
Cartoonist : Intan Suzana Ahmad & Zint
Category : Humor
Date : 2010-07-01
Language : Malay
Page : 192
Print : Black and White
Price : RM8.50

Remaja Zaman Sekarang




Remaja hari ini mudah terpengaruh dengan

1) rakan sebaya
2) media
3) keadaan sekeliling

oleh itu, jaga diri baik-baik

tambahan : Perlis tutup karoake

Pembohongan Paul si sotong


aku dah agak dah perkara ni sebenarnya

pembohongan si sotong paul. sebenarnya paul ni tak pernah nak kenal mana-mana bendera pun. takkira la jerman, spain, netherland dan lain-lain. jika terperasan, si sotong paul akan memilih bendera sebelah kanan. perkara ni telah di programkan oleh pihak-pihak tertentu untuk kepentingan mereka. bayangkan, si sotong paul ni dah membawa keuntungan kepada jermen dari segi sektor pelancongan

lebih bahaya bila orang kita "terpengaruh" dengan sotong ni. khurafat

filem mantra = jahiliah


first nak bagitau gua tak suka benda-benda misteri ataupun mistik. gua tak minat benda alah macam ni. street to the point, terbaru filem meLAYU yang bertajuk mantra. bajet seram, mistik la kononnya. gua tak kenal sapa directornya. yang pasti gua comferm filem ni

1) jahiliah
2) karut-marut
3) tidak berilmu
4) kutipan tiket 1000 kebawah
5) bengkrap

gua rasa pengarah filem meLAYU dah habis idea

dan gua nampak filem ni EKSPLOITASI TERHADAP KAUM WANITA. tengok cover filem dah tau. separuh belakang badan gadis terpampang. boleh kata dah nak sampai tahap 1/2 bogel jugak la. gua rasa ini satu PENGHINAAN terhadap kaum wanita. lihatlah kaum wanita! kaum anda mudah diambik kesempatan. diam ja?

gua memang tak percaya hantu! nak kata gua kraisis identiti tak jugak. mungkinkah gua terlalu moden? tak jugak. gua perlu jumpa dan bermain bola dengan makhluk ni dulu baru gua percaya. tapi dalam dunia ni ada 2 hantu gua percaya. pengundi hantu dan hantu2 di kalangan manusia. siyes yang ni gua percaya.

Hikayat Putra Kesepian (suprise untuk hang!)


sebelum ni aku ada cita pasal Lagenda Budak Skema
dan berikut adalah kesinambungan daripada lagenda budak skema

nama penuh - Mohd Hazwan Bakri

nama glemer - mister beck

alamat blog - http://e-warn.blogspot.com

tempat lahir - kampung parit gila Bukit Gantang

negara asal - kutub utara 40 000 kilometer dari banjaran himalaya

hobi - bermain kerem, tuju kasut & mengira bintang di langit <-jiwang ni

pekerjaan - student unikl + pemerhati bolasepak senyap

part time - dulu nak masuk MLM tapi tak jadi

idola - tomok, karam singh walia dan imam masjid negara

makanan kegemaran - mestilah siakap 3 rasa + ulam raja

keunikan - boleh menghabiskan 6 ketul ayam KFC dalam masa 10minit dan takot kpd kaum hawa(ini serius)

impian - anak melayu pertama bermain untuk manchester united

motto hidup - asalkan saya ada kawan-kawan dah cukup. so...kita enjoyyyyyyyyyyyyyyyy

Jumpa di brazil 2014


piala dunia 2010 afrika selatan melabuhkan tirai dengan penuh dramatik. Spain akhirnya dinobat sebagai juara. Netherland, Jerman dan Uruguay tak kurang hebatnya. nak tau fakta menarik piala dunia 2010 masuk sini

ok kita jumpa di brazil 2014

tapi sebelum tu jangan lupa



.

.

.

.

.

.

.








euro 2012 di poland dan ukraine, tuan rumah bersama. harap Turki, Kazakhstan, Azerbaijan dan Bosnia-Herzegovina layak ke euro 2012

Hujan Bunga di Kuala Lumpur



anak abah sorang ni... kecik2 dah pandai buat lawak
haish. kesian abah dia



Menarik di Piala Dunia 2010 Afrika Selatan



gol pertama - Siphiwe Tshabalala (afrika selatan)

kad kuning pertama - Efrain Juarez (mexico)

kad merah pertama - Nicolas Lodeiro (france)

jaringan pertama melalui tandukan - Hugo Almeida (portugal)

pemain termuda -

pemain tertua -

top score - David Villa (5 gol)

perlawanan jaringan terbanyak - portugal 7 - korea utara 0

((( akan di update dari masa ke semasa )))

kct 1



amboi-amboi datuk misai...
sayang betoi kat Siti
no plet keta dah rm 66 550
mahal dari keta plak
JIWA kacau ka ni?

rm 66 550 untuk sekeping no plet, haih apa jadah tu??
banyak lagi rumah anak-anak yatim, rumah orang tua-tua..
pintu rumah kebajikan kat Malaysia ni sentiasa open

k = datuk k
ct = siti
1 tu maksud apa pulak? nak pasang 1 lagi ka

ADA APA DENGAN NOMBOR ???
bangga dengan nomborkah
nombor lawa skit kata speSIAL
hanya nombor kot..i repeat..hanya nombor
bukan boleh bawak masuk kubur pun

aku nak rembat plet PER 115 la..

lalalalalala~

Saya Akan Lari Bogel Jika Argentina Juara Piala Dunia




Saya Akan Lari Bogel Jika Agrentina Juara Piala Dunia - maradona

suku akhir --> separuh akhir --> akhir --> juara --> menari bogel

kalau argentina juara worldcup kita akan lihat maradona lari bogel.
awek-awek sekalian, adakah kalian berharap argentina menang?ahhahaha..saksikanlah