Aku cuba perbaiki diri ini

kadang aku terleka dan aku harus bangkit

cara mudah faham GST

cara mudah faham gst
gst secara ringkas

Keindahan Alam ciptaan Tuhan

Subhanallah















aku slalu berangan bahawa suatu hari nanti aku boleh pergi tempat yg indah dan tenang mcm ni

seseorang dengan Tuhan

Kedudukan setiap insan disisiNya hanya Allah Yang Maha Mengetahui.
Tidak mustahil orang yang kita tengok didunia ini dia tidak baik, tiba-tiba di akhirat dia mendahului kita didalam kebaikan.
Allah mengetahui setiap benda yang ada dalam jantung hati manusia.
Setiap kita sama kelihatannya, tapi tidak sama apa yang terpendam dalam jiwa kita.
Setiap orang yang duduk dalam saf dan menyatakan "Allahu Akbar" bunyinya sama, tapi tidak sama khusyuknya.
Setiap orang yang berdoa "Ya Rabb" bunyinya sama, tapi tidak sama dalam tawakal dan harapannya.
Setiap orang mengaku beriman bunyinya sama, tapi adakah sama antara iman kita dengan iman Abu Bakar, iman kita dengan para sahabat dan iman kita antara kita.
Allah mengetahui apa yang zahir dan yang batil di kalangan hambaNya.
Kita hanya mengetahui yang zahir sahaja, mungkin satu hari dia di sisi Allah lebih baik dari kita. Jangan kita lupa Dia memasukkan pelacur yang memberi minum kepada anjing ke dalam syurga, inikan pula pada hambanya yang lain.
Kedudukan insan disisiNya hanya Allah Yang Maha Mengetahui.
Rahmat Allah itu lebih luas dari sangkaan insan, ia datang dalam pelbagai rupa dan cara.
Jalan pulang ke pangkuan Tuhan terlalu luas.
Allah tidak jauh, berdoalah kepadaNya

Orang Pegheleh

Kepantangan sungguh orang kutuk Perlis ni.takda mcD la,negeri kecik la,takda hiburan la.Tak mati pun takdak mcD kat perlis ceq oi.ingt kalau makan mcD boleh lari laju?!Nak mai buat cara nak mai,jangan dok pelekeh negeri orang.silap haribulan kot kena laboh satg kot.orang mai Perlis cari harum manis.hang mai Perlis cari mcD.salah konsep kehidupan hang ni.Sabaq rakyat Perlis!depa jeles kita berjaya buktikan Perlis best.Kutuk macam2,Macamlah tempat depa tu perfect sgt.McD ada di setiap negeri kecuali Perlis Tapi kena ingat,harum manis cuma ada di Perlis takdak di negeri lain.kami tak havoc tapi kami hemoi.This is Kangaq hang jangan dok buat hingaq.kami bangga jadi orang Perlis