jiwa hamba vs jiwa merdeka

Dalam hidup, ramai yang menilai diri dengan melihat situasi semasa mereka, bukan potensi diri. Justeru, suara tentang perubahan, penambahbaikan atau memiliki atau memberi sokongan untuk kepada hasrat dan cita-cita lebih baik sering diremehkan malah diperlekeh. Minda diasuh untuk menerima segalanya seadanya, dan tunduk kepada orang atas. Jiwa hamba ini dipupuk sehingga menjadi nilai yang tertanam kukuh dalam diri - Amin Ahmad,adun Kuala Perlis

selagi hidup berjiwa hamba, pasti tetap terjajah abadi - Usman Awang

kepada yang tidak minat politik


Orang buta yang paling teruk ialah buta politik. dia pekak, tidak nampak dan tidak mengambil bahagian dalam dunia politik. dia seolah-olah tidak mahu peduli mengenai kos sara hidup, harga bijirin, harga tepung, harga sewaan, kos perubatan sedangkan semua bergantung kepada keputusan politik. dia syok sendiri dengan sikapnya yang tidak peduli dan dengan megah mengatakan dia benci politik. dia tidak tahu bahawa kedunguan daripada sikap berkecualinya itu menyumbang kepada pelacuran, pengabaian kanak2, kecurian dan yang paling teruk menyumbang kepada korupsi dalam kerajaan dan eksploitasi agensi kerajaan

Bertolt Brecht - penyair german

Politik : menteliti bn yang dijajah

penyokong bn memang lucu..balik-balik dengan komen berbaukan perkauman dan rasis, bersertakan pemikiran yang sempit dan ketinggalan zaman..patutlah mereka cemburu dengan kejayaan Melayu yang dapat kontrak melalui tender terbuka dan mempertikaikan konsep tender di Pulau Pinang..paling lucu ialah balik-balik mempertahankan bn walaupun jelas bn bakal bangkrapkan negara dan hanya menjaga poket kroni sahaja..apakah penyokong bn tiada pemikiran sendiri dan begitu taksub memuja bn walaupun mereka korup? yang paling kelakar di antara yang paling lucu ialah, entah atas asas apakah mereka kian menuduh cina berhasrat menghapuskan melayu dan merampas negara ini.padahal sendiri malas tak mahu berusaha hanya nak mengharapkan orang suap lepas tu cemburu dan menuduh cina berebut kekayaan dengan mereka..lucu lucu lucu..lawak antarabangsa

p/s : mentelity plg bahaya di dunia adalah mentelity bn

Cara Mengundi

cara mengundi dan susun atur meja dalam tempat mengundi
klik pada gambar untuk besar


Politik : Media Pada 6 Mei 2013


Pakatan Rakyat tawan Putrajaya - utusan malaysia

najib jadi ketua pembangkang.Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan pusat - Berita Harian

Sejarah tercipta.kuasa rakyat mengubah kerajaan Malaysia - TV3

Datuk Seri Anwar Ibrahim perdana menteri Malaysia ke7 - RTM

Peralihan Kuasa.bn tumbang - Harian Metro

Pasang Bendera

"assalamualaikum..ai tengok belakang rumah buluh banyak pakcik.kami nak cantas skit boleh dak?nak kira lagu mana?"

"wsalam..ampa ni nak pacak bendera apa?"

"kami nak pacak bendera pas dgn keadilan"

"hah kelia ar mau lagutu.ampa ambik semua takpa.ambik2 pree.pakcik ok ja.kalau ampa nak pacak bendera kati pakcik caj sebatang rm20.hihi"

Parti Keadilan Rakyat PKR

Parti Keadilan Rakyat






















link terbaik untuk anda ketahui keputusan pru13 dari masa ke semasa

keputusan.spr.gov.my
undi.info
myundi.com.my

Term Politik yang Aku Suka

Rakyat Bangkit !

Gelombang Perubahan

Tsunami Politik

Reformasi

stop corruption and kronisme

pakat-pakat kalih

ini kali lah

kapal dah nak karam

keris cap telanjang

orang ke bulan ekau dimano

Tumbang dan kuburkan bn

Peralihan Kuasa

Pakatan Rakyat Tawan Putrajaya

Tsunami Politik Negara Kita


tudiaa Perlis dok nampak nak boleh kat Pakatan Rakyat dah.aci tengok..bn letak calon ceroi.haha

gila apa kawan aku sorang ni.dia kata dia nak pacak bendera sulu kat tengah2 Kangaq


najib bukanlah bapa tranformasi negara tapi najib bapa korupsi negara

kita tengok negara yang sama membangun dgn kita dan kini jauh kedepan meninggalkan kita.kerajaan depa sentiasa bertukar,bertukar,bertukar

menteri pertahanan membeli kelengkapan perang bukan kerana keselamatan tapi kerana keuntungan - Lefttenan Jeneral (B) Ghafir


sistem pendidikan di negara kita adalah bisnes


kami sebagai anak muda dah ready bila-bila masa ja nak tumbangkan bn


Sudah cukup cukup sudah..cukup sampai di sini saja
kuasa bn makin singkat..bersama kita pangkah pakatan rakyat


kalau ampa ada kawan yg suka buat fitnah. cakap kat dia "hang dgn buletin utama tv3 takdak beza"

suka hati hang la dapat awek baru pun.kami kira nak tumbang bn ja ~ be end

nanti no plat RM akan keluaq.ampa jangan taktau sapa yg akan beli no plat RM 1 dengan harga 24juta.hahakz




Filem akan meletop.lebih hebat dari kl gangster dan ombak rindu

Filem terbaru bakal meletop di Malaysia.mengisahkan Lyn seorang budak berusia 7tahun,anak tunggal.seorang anak jutawan.namun dia kurang mendapat kasihsayang atau perhatian dari ibubapanya kerana mereka lebih mementingkan kerjaya.Lyn minta mamanya beli kfc,mamanya cakap "sori syg,mama bizi sgt harini"..Lyn meminta abahnya membeli mainan namun abahnya cakap "abah ada meeting harini.lain kali la ye abah belikan"..Pada suatu hari Lyn diculik.penculik meminta wang tebusan sebanyak 2juta.namun dalam tempoh penculikan itu Lyn rasa tidak seperti diculik.malah mendapat dunia baru dan kegembiraan baru.bagi Lyn penculik itu bukanlah org jahat.Jadi apa yg sebenarnya berlaku kepada Lyn dalam tempoh penculikkan itu?sehingga Lyn berasa bahagia

Jangan Sebarkan Hadis Palsu

NERAKA DISEDIAKAN KPD PENCIPTA HADIS PALSU
menyebarkan hadis palsu merupakan JENAYAH yg amat besar dalam Islam.tapi ramai orang sewenang menyebarkan hadis palsu.ingat amaran Nabi "sesiapa yg berdusta ke atasku maka dia akan masuk neraka"(bukhari dan muslim)

nabi telah memberi amaran neraka kpd orang yg berdusta(mencipta) hadis palsu..HARAM MENYEBARKAN HADIS PALSU TANPA DITERANGKAN KPD ORANG RAMAI TENTANG KEPALSUAN HADIS TERSEBUT. ramai orang hendak buat baik tapi caranya salah dgn menyebarkan hadis palsu

Islam agama mudah dan nasihat

Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya:
Permudahkanlah semua urusan dan jangan menyusahkannya, berilah khabar gembira dan janganlah membuat sesuatu yang menyebabkan orang lain lari (HR. Bukhari dan Muslim)

Huraian Hadith: 
1. Islam adalah agama yang mudah dan senang diamalkan oleh setiap golongan, oleh itu hendaklah ia dipermudahkan dan janganlah dijadikan sebagai sesuatu bebanan
2. Umat Islam hendaklah sentiasa menyampaikan perkhabaran yang menggembirakan dan janganlah menimbulkan perkara-perkara yang membawa kepada kesulitan hidup
3. Islam menuntut agar umatnya berdakwah ke jalan Allah dengan penuh hikmah dan bijaksana supaya ia boleh diterima dengan mudah dan rela