Ucapan dari Anonymous


Seorang hacker, bukan seorang penjenayah tetapi anda semua yang membuatkan kami menjadi penjenayah. Kami hadir dalam hidup anda untuk memperingatkan anda bahawa sistem IT anda terlalu lemah, tapi apa yang kami dpt? Tanpa ucapan terima kasih dari anda, malah anda ban muka kami sebagai penjenayah


Anda tidak tahu siapa diri kami, dimata kami anda hanyalah seorang manusia yang bodoh, yang tidak ambil peduli tentang keselamatan cyber. Jaringan IT dimata kami ibarat sebuah papan catur, dan anda hanyalah buah catur yang sangat kecil. Anda hormat kami, kami hormati anda. Anda kenal diri anda, kami kenal diri anda, dan anda tidak akan pernah tahu siapa diri kami

kisah di Bazar Ramadan


Kemarin matpijan telefon aku. setengah jam sblm buka posa
aku agak ni mesti ada benda best dia nak creta ni

"Wei hang tau dak tadi kat bazaramadan ada budak tebeghetoh periuk sup. kuat pulak tu pi beghetoh. nasib baik dia takmasuk dlm periuk sup tu"

"haha6 paihtu apa jadi kat budak tu?"

"Apa lagi semua org tengok dia la.tapi dia lek ja.mak dia lak yg malu.btw dalam situasi tadi mmg takboleh salahkan budak tu.salah mak dia la.sapa suruh mak dia ghairah dan taksub sgt tgk makanan sampai lupa anak"

"tu la aku malaih p bazir ramadan.org melayu kita paranoid la dgn makanan"

"Aku pun rasa macam tu.tobat takmau pi dah bazar ramadan paihni.lagipun gambaran budak tu beghetoh periuk sup buat aku trauma sampai lani"

"haha..takpa la wei. mlm ni tarawih jumpa kat masjid.sembang lama dengan hang rasa macam kurang pahala posa"

"Haha..ok2..assalam'kum"

kesimpulannya jgn terlalu taksub dengan makanan dan awasi anak anda dimana jua berada

Aku nak Habaq


typo kejam.nak tulis aku lapaq lempeng p tulis aku lapaq lempang


buat jalan, jalan berlubang. pasang lampu tiang tang kona nak masuk kampung dan 2bulan ja nyala. buat stadium, stadium runtuh. #JanjiDitepati

Nak gugur gugurlah nangka, jgn ditimpa si botol kicap, nak tidur tidurlah mata, jgn dikenang pocong tepi tingkap

Jangan risau dunia takkan terbalik jika sultan murka



meLAYU salah baca sejarahnya. Jebat sebenarnya tidak derhaka tapi Sultan Melaka yg celaka. Menzalimi rakyat tapi mendakwa berdaulat
- Dr MAZA

Mawar Agama


Khas buatmu Mawar Agama


Sekali wanita ternoda, gugurlah wardah di syurga
Sekali wanita ternoda, berdekah-dekah syaitan ajak ke neraka
Yang kotor itu dosa, bukan diri kita
Cepat, sucikan dengan taubat
Jangan sampai terlambat
Dirimu tetap mawar syurga

by Ustazah Fatimah Syarha

Ketika aku kecil

Rindu zaman budak2, main bola.. kumpul duit dgn kawan2 beli bola. guna kasut ja buat tiang gol. klo rajin skit cari kayu pacak.mai bola tinggi pakat bekelai sorang kata gol,sorang kata tak gol. sehari takmain bola rasa macam taksempurna hidup


Tapi budak2 zaman lani mana rasa semua ni. budak2 zaman lani senang banyak. kita dulu mak marah sebab keluaq rumah,merayap sana sini. budak zaman lani mak marah sebab taktau keluaq rumah,dok ngadap kompiter ja

Presiden Mesir - Dr Muhamed Mursi

"SAYA TIDAK MAHU RAKYAT BENCI SAYA HANYA KERANA KENDERAAN SAYA"- MURSI

Presiden Mesir, Dr.Muhammad Mursi ketika memasuki Istana Presiden Isnin semalam bagi meninjau keadaan istana yang dikosongkan lebih setahun lalu meminta pihak keselamatan mengurangkan bilangan kenderaan bagi mengiringinya bertujuan tidak mahu mengganggu pergerakan lalulintas rakyat awam

Memetik sumber "Al-Masryl Youm" bahawa sewaktu melawat Istana Ittihadiyah semalam, Mursi meminta pihak keselamatan mengurangkan kenderaan pengiringnya. Beliau dipetik berkata, "Saya tidak mahu rakyat bencikan saya dengan sebab kenderaan Presiden"

Sumber dipetik sebagai berkata, pihak tertinggi pasukan keselamatan juga meminta Mursi dan keluarga beliau berpindah ke Villa As-Salam bersebelahan Istana Itthadiyah akan tetapi Mursi tetap mahu kekal tinggal di kediamannya sebelum ini di Tajammuk Khamis

Sementara itu, Dr. 'Isom 'Iryan, Naib Presiden Parti Kebebasan dan Keadilan (FJP) dalam satu temuramah berkata, Dr.Mursi juga akan menyumbangkan gajinya untuk kebajikan rakyat Mesir