GST : Pengguna Perlu Bayar Lebih

kita p kedai,beli barang seperti berikut :

biskut oat RM5
air 100plus RM3
air mineral RM1.50
kicap RM5
sabun pencuci pinggan RM4
colgate RM6
selipar RM5.50

jumlah semuanya RM30.adakah kita kena bayar RM30? jawapannya Tidak.kita kena bayar lebih.
pasaipa kena bayar lebih?
sebab ada cukai GST 6%
jadi asalnya RM30 dah kena bayar RM31.80

selamat bergembira dan bergst

Malaysia Darul Kelakar

aku bagi satu contoh la kan. apa beza lisa surihani tidur sekatil,berpegang tangan dan berpeluk dalam filem dengan seorang remaja berpeluk atas pentas? atas kapasiti apa hangpa Tak kritik lisa surihani? oh itu perkara biasa, dunia hiburan mmg macam tu, artis biasalah. Apa beza Islam seorang artis dengan seorang orang awam?

Part beberapa orang remaja berpeluk dengan lelaki terus hangpa hambur caci maki, keji, cakap orang b*d* . ya salah tetap salah. Tapi bukan hak kita nak menghukum orang, cakap macam tu. kenapa tak nasihat elok2? jangan ingat kita ni suci sangat. aku tak puas hati bila bebudak tu buat perkara macam tu hangpa fire depa kaw2. tapi bila artis buat perkara yg sama, it's ok.. secara tak sedar kita menunjukkan betapa rendahnya menteliti kita